Po mano seminarų “Prezentacija su garantija” dalyviai niekada nepalieka paskutinės skaidrės su užrašu „Ačiū už dėmesį“. Kodėl tai taip yra?
Aptarkime, kaip geriausi rašytojai užbaigia savo kūrinius. Pavyzdžiui, paskutinė Paulo Coelho knygos „Alchemikas“ frazė skamba:
„- Aš čia, Fatima, – sušnibžda jis.“
Panašiai, Antoine de Saint-Exupéry „Mažasis princas“ baigiasi sakiniu:
„Todėl maloniai prašau: neleiskit man liūdėti ir kuo greičiau parašykit, kad jis grįžo…“
O Dano Browno „Da Vinčio kodas“ pabaiga skamba:
„Akimirką jam pasirodė, kad girdi moters balsą… amžių išmintį… šnabždančią iš žemės gelmių.“
Ką bendro turi šie sakiniai?
Niekas. Kiekvienas autorius baigia savo kūrinį unikaliu sakiniu, kuris išlieka atmintyje.
Tačiau, stebėtina, kad apie 95% visų prezentacijų baigiasi skaidrėmis su iš anksto nuspėjamais užrašais, tokiais kaip „Ačiū už dėmesį“.
Tai nesukelia jokio įspūdžio, o tik atima laiką tiek pranešėjui, tiek auditorijai.
Kokia geresnė prezentacijos pabaiga galėtų būti?
Gera prezentacija remiasi tais pačiais principais, kaip ir efektyvi reklama.
Reklamos pabaigoje niekas nerašo „Ačiū už dėmesį“.
Pabaiga turi būti tai, ką auditorija turėtų įsiminti, ir ji visada yra skirtinga, priklausomai nuo idėjos.
Tokiu pačiu būdu, kiekviena prezentacija turėtų turėti savitą pabaigos sakinį, atitinkantį pranešėjo idėją.
P.S. Jei vis tiek nesugebate sugalvoti geresnės pabaigos nei „Ačiū už dėmesį“, drąsiai siųskite man savo prezentaciją.
Aš pasiūlysiu sprendimą. Ačiū už dėmesį!
Teksto autorius: Prezentacijų ekspertas Arturas Laskauskas, kuris mokėsi pas geriausius Vokietijos, Austrijos ir Šveicarijos specialistus.
Jis daugiau nei 10 metų kuria unikalius prezentacijų scenarijus bei skaidres.
Kas tinka prezentacijos pabaigai labiau nei „Ačiū už dėmesį“?
Patyrę pranešėjai pabaigoje ne tik dėkoja, bet ir ragina auditoriją veikti arba nurodo artimiausius žingsnius.
Paskutinė minutė yra ta, kai auditorija gali įsiminti svarbiausią informaciją.
Jei vadovas dėkoja darbuotojams už gerą darbą ar pasiekimus, tai yra visiškai priimtina, tačiau tai turėtų būti daroma žodžiu, o ne ant skaidrės.
Kodėl svarbu turėti unikalią pabaigą?
Nes tai palieka gilesnį įspūdį auditorijai.
Kai kurios mano siūlomos idėjos, kaip užbaigti prezentaciją, galite rasti čia – kaip užbaigti prezentaciją efektyviai.