Praktinis vairavimo egzaminas „Regitroje“ yra svarbus etapas kiekvienam, siekiančiam gauti vairuotojo teisę B kategorijoje. Prieš pradedant važiavimą, egzaminuotojas užduoda tris techninius klausimus apie automobilį, kuriuos būtina žinoti. Šiame straipsnyje pateikiame 20 dažniausiai užduodamų klausimų, kurie gali pasirodyti egzamino metu, kartu su atsakymais ir paaiškinimais.
Alyvos lygis variklyje tikrinamas atidarius variklio gaubtą. Reikia ištraukti alyvos matuoklę, nuvalyti ją švariu skudurėliu, vėl įkišti į vamzdelį ir po to vėl ištraukti. Alyvos lygis turi būti tarp MIN ir MAX žymų.
Patikrinimą reikia atlikti, kai automobilis stovi lygioje vietoje ir variklis yra šaltas. Alyvos lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymų, esant būtinybei atlikti patikrinimą su matuokle.
Jei automobilis užvestas, vairas turėtų suktis lengvai. Jei jis sukasi sunkiai, gali būti, kad vairo stiprintuvas neveikia arba jo iš viso nėra. Taip pat, jei vairas sukasi sunkiai esant neužvestam varikliui, tai rodo, kad vairo stiprintuvas neveikia.
Aušinimo skysčio lygis tikrinamas po variklio gaubtu, kur rasite specialų išsiplėtimo bakelį. Ant jo turi būti MIN ir MAX žymos.
Patikrinkite, kad aušinimo skysčio lygis bakelyje būtų tarp MIN ir MAX žymų. Jis neturėtų viršyti MAX ir turėtų būti ne mažesnis už MIN.
Užtraukus stovėjimo stabdį, turėtų jaustis stiprus pasipriešinimas bandant pajudėti. Jei automobilis juda, stovėjimo stabdis neveikia.
Langų plovimo skysčio talpa yra po variklio gaubtu, o ant dangtelio matyti pavaizduota vandens srovė, bėganti ant stiklo.
Langų plovimo skysčio lygis gali būti patikrinamas vizualiai per permatomą talpą arba paspaudus langų plovimo mygtuką ir stebint, ar purškimas veikia tinkamai.
Norėdami patikrinti garsinį signalą, paspauskite atitinkamą mygtuką ant vairo. Garso signalas turėtų suveikti.
Stabdžių skysčio rezervuaras yra po variklio gaubtu, tiesiai prieš stabdžių paminą.
Skysčio lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX žymų, kurias galima matyti ant bakelio arba per permatomą jo sienelę.
Norėdami patikrinti posūkių signalus, įjunkite automobilio degimą ir paspauskite posūkių signalą. Taip pat išlipę apžiūrėkite, ar veikia visos lemputės.
Patikrinkite, ar stabdžių šviesos signalai veikia, paspaudę stabdžio pedalą ir stebėdami, ar užsidega šviesos signalai. Galite naudoti ir atspindį prie sienos.
Stabdžių pedalas neturėtų nusileisti daugiau nei trečdaliu savo eigos. Jei jis nusileidžia iki galo, tai rodo, kad darbinis stabdys neveikia.
Visų žibintų veikimą patikrinkite įjungę degimą ir apžiūrėję, ar visi žibintai veikia. Apžiūrite gabaritinius, artimuosius, tolimuosius ir kitus žibintus.
Oro slėgio rekomendacijas rasite atidarę degalų pylimo dangtelį arba ant vairuotojo durelių statramsčio.
Oro slėgis tikrinamas naudojant manometrą. Po to, kai atsukate padangos ventilio dangtelį, įstatykite manometrą ir stebėkite rodmenis.
Protektoriaus gylį galite matuoti slankmačiu arba specialiu įrankiu. Vasarą jis neturėtų būti mažesnis nei 1,6 mm, o žiemą – 3 mm.
Padangos neturi būti gumbuotos, įtrūkusios, ar kitaip pažeistos. Nusidėvėjimas turi būti tolygus, o protektoriaus gylis atitikti leistinus standartus.
Avarinė šviesos signalizacija tikrinama įjungus ją ir stebint, ar visos lemputės mirksi vienodai. Taip pat prietaisų skydelyje turėtų mirksėti kontrolinės lemputės.
Šie Regitros klausimai yra labai svarbūs, nes jie padės jums ne tik geriau suprasti automobilio veikimą, bet ir padidins jūsų galimybes sėkmingai išlaikyti praktikos egzaminą. Jei norite gauti daugiau informacijos apie vairavimo teisių įgijimą, kviečiame perskaityti mūsų straipsnį.