Mindaugas Filipavičius, savęs vadinantis „Dievo pašauktu kandidatu“ į prezidentus, pasiūlė neįprastą metodą, kaip užsitikrinti finansavimą savo rinkimų kampanijai. Jis, būdamas tik 33 metų ir neturėdamas vidurinio išsilavinimo, nusprendė, kad jo atvaizdą gali naudoti reklamos agentūros ant produktų etikečių. Tokiu būdu jis tikisi surinkti lėšų, reikalingų užstatui Vyriausiajai rinkimų komisijai (VRK).
Pasak Filipavičiaus, reklamos agentūros galėtų pasinaudoti jo atvaizdu, kad pritrauktų pirkėjų dėmesį, o pirkėjai, pirkdami produktus, galėtų prisidėti prie jo kampanijos. „Prekybos vietose žmonės dažnai atkreips dėmesį į Jūsų produktus, ir daug jų pirks vien todėl, kad padėtų man sumokėti VRK užstatą“, – rašė jis agentūroms, siųsdamas laišką, kurio kalba buvo chaotiška ir pilna klaidų.
Filipavičius, negalėdamas pats kandidatuoti, nes įstatymai reikalauja, kad kandidatas būtų vyresnis nei 40 metų, nusprendė registruoti Alfredą Aliukevičių, 52 metų bedarbį iš Kaišiadorių rajono, kaip oficialų savo atstovą. „Aš iškėliau jį, tačiau aš pats dalyvausiu rinkimų kampanijoje ir priimsiu sprendimus“, – sakė jis.
Filipavičius teigia, kad rinkėjai žinos, jog realiai balsuoja už jį, o Aliukevičius bus tik formaliai registruotas kandidatas. „Kandidatuoti gali tik tie, kurie sulaukė 40 metų, tad aš priverstas ieškoti kitų sprendimų“, – pridūrė jis. Netrukus po šio sprendimo Filipavičius pakeitė savo kandidatą ir pateikė naują – Joną Lašinį, kuris dirba greiderio vairuotoju ir turi devynis vaikus.
Filipavičius skelbia, kad rengiasi savo kampanijai ir planuoja įdėti informacijos apie naują kandidatą, jo nuotrauką bei kitas detales. Jis pabrėžia, kad jam reikia surinkti lėšų užstatui ir yra pasiruošęs imtis neįprastų sprendimų, kad tai padarytų.
Vis dėlto, Aliukevičius, kaip jo iždininkas, pripažino, kad dar nieko apie šią situaciją nežinojo ir neskaitė Prezidento rinkimų įstatymo. Toks neaiškumas kelia klausimų apie tai, kaip Filipavičius ketina vykdyti savo rinkimų kampaniją ir ar jo strategija bus sėkminga.
Filipavičius nuolat sulaukia kritikos dėl savo neįprastų akcijų ir provokacijų. Viena vertus, kai kurie jo pasiūlymai atrodo absurdiški, tačiau kiti juos vertina kaip šaržą, atspindintį Lietuvos politinę situaciją. Nepaisant to, jo veiksmai pritraukia dėmesį ir provokuoja diskusijas apie tai, kas iš tikrųjų yra politika ir kaip ji turėtų būti vykdoma šiuolaikiniame pasaulyje.
Filipavičius teigia, kad jo tikslas nėra tik gauti lėšų, bet ir parodyti, kaip lengvai galima manipuliuoti viešąja nuomone ir rinkimų procesu. „Aš noriu, kad žmonės mąstytų, kaip mes renkamės savo atstovus ir kaip jie gali būti pasiruošę atstovauti mūsų interesams“, – sakė jis.
Mindaugas Filipavičius, nors ir kelia daug klausimų, be abejo, sugeba pritraukti dėmesį. Jo neįprasti metodai ir drąsus požiūris į politiką gali sukelti tiek šypsenas, tiek pasipiktinimą. Ar jis sugebės rasti rėmėjų ir prisidėti prie savo rinkimų kampanijos? Laikas parodys.
Jei norite sužinoti daugiau apie neseniai vykusius rinkimus ir kitus kandidatus, peržiūrėkite Daktaras Hausas: Medicinos Drama, Kuri Pakeitė Televizijos Peizažą.