„CityBee“, automobilių dalijimosi paslaugų teikėjas, susidūrė su rimtu kibernetiniu incidentu, kai buvo pavogti daugiau nei 100 tūkst. klientų asmeniniai duomenys. Incidentas, apie kurį pranešta 2021 metų vasario 15 dieną, sukėlė didelį nerimą tarp vartotojų, nes pavogti duomenys galėjo būti panaudoti sukčiavimo tikslais.
Pasak ekspertų, programišiai gavo prieigą prie „CityBee“ duomenų bazės, kurioje buvo saugomi vartotojų vardai, pavardės, asmens kodai, telefono numeriai, elektroninio pašto adresai ir vairuotojų pažymėjimų numeriai. Dalis šių duomenų buvo užšifruoti, tačiau kai kurie, įskaitant slaptažodžius, gali būti lengvai iššifruojami, jei buvo naudojami senesni saugojimo metodai.
Pavogti duomenys gali būti panaudoti socialinės inžinerijos atakoms, tokioms kaip sukčiavimas telefonu ar el. paštu. Kibernetinio saugumo ekspertai įspėja, kad vartotojai turėtų būti ypač atsargūs ir neatskleisti jokių asmeninių duomenų, jei gaus nepažįstamų asmenų pranešimus.
„CityBee“ siūlo keletą rekomendacijų, kaip klientai gali apsaugoti savo duomenis:
Po incidento, „CityBee“ atstovai pranešė, kad bendrovė bendradarbiauja su teisėsaugos institucijomis, kurios tiria incidentą. Jei bus nustatyta, kad duomenys buvo pavogti po 2018 metų gegužės 25 dienos, kai Lietuvoje įsigaliojo Europos Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas (BDAR), bendrovei gali grėsti didelės baudos, siekiančios iki 20 mln. eurų.
Klientams, kurie registravosi „CityBee“ iki 2018 metų vasario 22 dienos, rekomenduojama imtis veiksmų, kad apsaugotų savo asmeninius duomenis. Vartotojai turėtų:
„CityBee“ duomenų vagystė parodė, kaip svarbu rūpintis asmeninių duomenų saugumu ir būti budriems, siekiant apsaugoti save nuo kibernetinių grėsmių. Vartotojai turi būti atsargūs ir imtis visų reikiamų priemonių, kad apsaugotų savo asmeninius duomenis ir tapatybę.
Dėl daugiau informacijos apie „CityBee“ ir kaip apsaugoti savo duomenis, galite perskaityti IBAN, BIC ir SWIFT kodai: Kaip juos naudoti atliekant tarptautinius mokėjimus Swedbank.